שמן ריק סימפסון (RSO)

שמן ריק סימפסון הוא שם למיצוי שמן קנאביס אשר מכיל ריכוזים גבוהים במיוחד של החומר הפעיל THC, בערך 90-80%.

השמן נקרא על שמו של ריק סימפסון, אזרח קנדי ללא השכלה רפואית, שטען ששימוש בשמן ריפא אותו מסרטן עור בו חלה בשנת 2003. טענותיו של סימפסון לא הוכחו ומהלך נסיגת המחלה שלו לא תועד. עם זאת, סימפסון פרסם את המתכון להכנת השמן ומאז מנסים חולי סרטן רבים לעשות בו שימוש כחלק מהמלחמה שלהם בסרטן.

להכנת שמן ריק סימפסון דרושות כמויות אדירות של קנאביס (כקילוגרם קנאביס עבור 100 גרם שמן). קיימים מתכונים שונים להכנת השמן והם מונגשים לציבור בשלל אתרים.

המתכונים מדריכים משתמשים בהפקת השמן מתוך קנאביס תוך שימוש בתגובות כימיות שונות.

שמן ריק סימפסון אינו חוקי בישראל, ואינו מוצר קנאביס רפואי אשר ניתן בהתוויה.

הסיבה לכך היא שהשמן מכיל כמויות גבוהות במיוחד של THC ובמשרד הבריאות הישראלי חוששים מ”זליגה” של החומר לשוק החופשי.

מתכון לשמן ריק סימפסון

-דלי פלסטיק גדול

-מיכל פלסטיק גדול נוסף (מיכל של מי עדן גדול מצוין)

-מטחנה (גריינדר)

-משפך נקי

-מכתש או מקל עם תחתית רחבה אשר ישמש בהמשך לכתישת התערובת

-כירה חשמלית (חשמלית!!!!)

-סיר לטיגון 

-נייר סינון או פילטר קפה

-מאוורר קטן

-פינג’ן או סיר קטן

-מזרקים גדולים לאחסון השמן בהמשך בתצורתו המוכנה.

-מד טמפרטורה

-תמיסת אלכוהול מרוכזת (כמות גדולה) -איזופרופנול (Isopropanol) לשתייה או אלכוהול רפואי בריכוז של 98% ומעלה – התמיסה אמורה לכסות באופן מוחלט את כל התפרחת שבתוך הדלי.

-8 גרם קנאביס רפואי איכותי נקי ללא ענפים עבור כל גרם מוצר סופי, כלומר בכמות גבוהה 450 גרם קנאביס להכנת 60 גרם שמן. (רצוי אינדיקה, אך אפשרי גם עם סאטיבה)

*שימו לב, הכנת שמן ריק סימפסון עשויה להיות מסוכנת מאחר ואדי האלכוהול הם דליקים ביותר ועלולים ליצור דליקה אשר תוביל לפיצוץ או שריפה בעת מגע עם אש גלויה או חום קיצוני.

וודאו כי בישול התמיסה מתבצע בחלל פתוח ומאוורר והציבו את המאוורר בסמוך לסיר המתבשל כך שהוא יפזר את האדים המסוכנים הרחק מכם. אין לעשן דבר בסביבת העבודה לכל אורך התהליך! אין להשתמש במקור חימום אחר מלבד פלטה חשמלית ובטח שלא בכירת אש חשופה!*

שלבי ההכנה

  • טוחנים את התפרחת דק ושופכים אותה אל תוך דלי שניקינו מראש היטב מכל מזהם אחר אשר עשוי להשאר בפנים. במידה ותבחרו להכין כמות קטנה יותר של שמן כמובן, תוכלו להשתמש במיכל קטן יותר בהתאמה.
  • שופכים מתמיסת האלכוהול מעט כך שתכסה את תחתית הדלי היטב, והתחילו לכתוש את התפרחת אל תוך העיסה במשך 2-3 דקות.
  • מוסיפים את שאר האלכוהול באופן שיכסה לחלוטין את הפרחים והמשיכו לכתוש וכמובן לערבב במשך כ3 דקות נוספות על מנת שהתמיסה תספוג את מלוא הTHC מהתפרחות.
  • שופכים את התמיסה המוכנה דרך נייר הסינון (או פילטר קפה) באמצעות המשפך אל תוך מיכל הפלסטיק הגדול.
  • שופכים את התמיסה אל תוך הסיר (יחד עם עוד 10-15 טיפות מים על מנת לסייע באידוי האלכוהול) ומביאים אותה אל רתיחה באמצעות מד טמפרטורה תוך השגחה על כך שלא תעלה מעל 140 מעלות צלזיוס, אחרת החומר הפעיל THC עשוי להתחיל להתאדות והשמן יאבד מטיבו. 
  • לאחר שנותרנו עם חומר חום וסמיך, מעבירים אותו אל תוך סיר קטן או פינג’ן ומניחים על הכירה החשמלית (המכוונת לחום בינוני-נמוך). יש לחמם את השמן עד שלא ישארו בועות כלל, שהרי הן מעידות על הימצאות מים בתוך השמן. תהליך זה צפוי לקחת כמספר שעות ומומלץ לבדוק את התערובת בכל רבע שעה עד 20 דקות לכל היותר.

השאר את התגובה שלך