1. Home
  2. »
  3. מידע שימושי
  4. »
  5. קנאביס וכדור הארץ – הפתרונות שתעשיית הנפט לא רוצה שתכירו

קנאביס וכדור הארץ – הפתרונות שתעשיית הנפט לא רוצה שתכירו

Hands with Earth planet
תוכן עניינים

לכבוד יום כדור הארץ ולמען קידום המודעות לאיכות הסביבה החלטתי לכתוב עבורכם פוסט מיוחד המציג מגוון פתרונות אקולוגיים אשר עשויים מצמח הקנאביס וחומרים אקולוגיים נוספים למען חיים בידידות עם הכדור האהוב שלנו.

מעט אנשים מודעים לנזקים הסביבתיים שגורמים מוצרים שאנו צורכים או כאלו שאנו בסביבתם בכל יום, לשם ההמחשה הציבור הישראלי צורך מעל ל- 250 מיליון כוסות פלסטיק חד פעמיות בחודש, המהוות כ- 18% מפסולת הפלסטיק בשמורות הטבע והחופים בישראל.

בנוסף 38% מפסולת הפלסטיק שאנו מייצרים היא כלים חד פעמיים, זאת למרות שמחקרים מוכיחים, כי כימיקלים הנפלטים על-ידי הפלסטיק עלולים לגרום למחלת הסרטן, לפגיעה במערכת החיסונית, לפגיעה בפוריות ולפגיעה בעוברים.

במאמר שלפנינו אחשוף בפניכם מגוון פתרונות ומוצרים העשויים לסייע לבריאותנו ושמירה על סביבתנו נקיה בזכות הצמח הרב תכליתי שכולנו כל כך אוהבים.

כוסות המפ וחד פעמי אקולוגי

כוסות קנאביס המפ

כפי שכבר הזכרתי קודם, כוסות הפלסטיק מהוות כ18% מהפסולת שנמצאה בשמורות הטבע והגנים, הקפדה על שימוש בכוסות זכוכית ומעבר לשימוש בכוסות העשויות מסיבי המפ, כלים חד פעמיים העשויים מקליפות דקל, עמילן תירס, או אפילו כוסות נייר עשויות לעשות הבדל עצום ולהביא להפחתה ניכרת בכמות הפסולת המזהמת שאנו מייצרים. הקפדה על שימוש בכלים חד פעמיים אקולוגיים כאשר אנו בטבע, בבית או מזמינים אוכל במסעדה באופן זה נתרום רבות לשמירה על איכות הסביבה.

בטון המפ 

 

בטון המפ (Hempcrete) או (Hempline) הוא חומר ביולוגי מורכב, אשר עשוי מתערובת שברי קנאבוס, חול, וסיד. בטון ההמפ משווק תחת השמות Hempcrete, Canobiote, Canosmose, Isochanvre ,IsoHemp.

היתרונות של בטון ההמפ הם שקל יותר לעבוד איתו מאשר תערובות בטון מסורתיות והוא משמש כמבודד ומווסת לחות. 

יש לו גמישות רבה יותר מבטון מסורתי ולא מצריך שימוש במפרקי הרחבה. בשורה התחתונה שימוש בבטון המפ מספק לנו חומר מבודד קל משקל אשר אידיאלי למרבית תנאי האקלים ומספק בידוד ומסה תרמית.

 

פלסטיק המפ

פלסטיק המפ הוא פלסטיק ביולוגי המיוצר באמצעות קנבוס תעשייתי. ישנם סוגים רבים ושונים של פלסטיק המפ; מפלסטיק סטנדרטי המחוזק בסיבי המפ, ועד פלסטיק העשוי מ 100% קנאביס תעשייתי. בין היתרונות העיקריים של פלסטיק המפ הוא חוזק, גמישות, יכולות מיחזור והתכלות מהירה..

 

בד המפ

חלק גדול מתעשיית ההמפ שהמשיכה ב100 השנים האחרונות התמקדה בבד לחבלים, חוטים ובגדים. כיום מוצרים שונים העשויים מבד המפ נראים ומוערכים כפריט לבוש מועדף לאנשים עם חיבה לצמח הקנאביס.

הבד היה ונותר להיט גדול בתרבות הקנאביס, אך עם השנים גם אנשים רבים מכל רחבי העולם ללא קשר לעולם הקנאביס החלו להבין את היתרונות של בד ההמפ ושמו בצד את ההקשר שלו עם צמח הקנאביס הנושא קונוטציות שליליות אצל מרבית האוכלוסייה.

חבל המפ

ניתן למצוא מגוון מוצרים העשויים בד המפ כגון:

 

● שמלות, חולצות, מכנסיים, ז’קטים, חצאיות ובגדי ילדים

● מפות שולחן ותחליף לשקיות ניילון

● ריפוד פנים לרכב

● פריטי מצעים כגון סדינים, ושמיכות

צבע המפ

צבעי המפ הם ייחודיים מאוד, אינם רעילים ונטולי עופרת. צבע רגיל עלול להיות מסוכן עקב שחרור אדים רעילים. צבע מינרלי או צבעים מבוססי המפ לעומת זאת הם כמעט ללא ריח ואינם משחררים את האדים המסוכנים בעת המריחה. הצבעים נקיים מתרכובות אורגניות נדיפות ולא ישאירו אחריהם ריח נוראי בכל פעם שאתם משתמשים בהם. צבע המפ הוא משאב נפלא והתכונות הידידותיות לסביבה משפרות אותו אפילו עוד יותר. 

לסיכום

כדי להימנע מזיהום הסביבה ומהסכנות העלולות להיגרם מפלסטיק עלינו להקפיד למחזר את מוצרי הפלסטיק שאנו צורכים ולהשתדל לצרוך רק מוצרים אקולוגיים ( ידידותיים לסביבה).

למדנו שצמח ההמפ "קנאבוס" או קנאביס תעשייתי שאנו כל כך אוהבים עשוי לספק לנו מגוון פתרונות ידידותיים לסביבה, מחומרים לבנייה ירוקה ומחייה בסביבה ידידותית ובריאה יותר, כלים חד פעמיים וצבע שלא מזהמים ופולטים חומרים רעילים ועד להחלפת פלסטיק ובד לריפוד ודיפוני פנים הרכב.

הקפדה על מיחזור החומרים המזהמים שאנו צורכים ושימוש בחומרים אקולוגיים עשוי לסייע לנו בהפחתת טביעת רגל פחמנית, בשמירה על כדור הארץ ויצירת סביבה נקייה ובריאה יותר למענינו ולמען הדורות הבאים שאחרינו.

אהבתם? שתפו עוד חברים שיכולים להיעזר במידע!
אולי תתעניינו גם ב
התפרסם בתאריך
על ידי