1. Home
  2. »
  3. חדשות קנאביס רפואי
  4. »
  5. ארגנטינה : מטופלי קנאביס רפואי רשאים לגדל בביתם

ארגנטינה : מטופלי קנאביס רפואי רשאים לגדל בביתם

מדקליזציה בארגנטינה
תוכן עניינים

התקנה החדשה אפילו מחייבת את חברות ביטוח הבריאות לכסות את עלות מוצרי הקנאביס שרשמו הרופאים. ללא ספק צעד משמעותי של ממשלת ארגנטינה, המנצחות הגדולות של המהלך הן אמהות לילדים חולים.

ארגנטינה אישרה ביום חמישי לאזרחים, לגדל קנאביס בבית לשימוש רפואי. הצעד המשמעותי משמח גם את פעילי הלגליזציה שנלחמו במשך השנים להנגיש את הטיפול באופן נרחב לחולים הסובלים ממגוון של מצבים רפואיים.

הצו שהוציא הנשיא אלברטו פרננדז מאפשר לבתי מרקחת למכור שמנים, קרמים ומוצרים אחרים המופקים מצמח הקנאביס.

בנוסף הצו מורה על מערכות ביטוח ציבוריות ופרטיות לכסות את עלות המוצרים המונפקים לפי מרשם.

המהלך של הנשיא הרחיב משמעותית את הנגישות הטיפול לעומת החוק משנת 2017, אשר אומנם הפך את הקנאביס הרפואי לחוקי אך פעילי הקנאביס טוענים כי קודמו של מר פרננדז, מאוריסיו מקרי, קבע מגבלות כה נוקשות שהפכו למעשה את הטיפול באמצעות קנאביס הרפואי לבלתי נגיש.

צעד זה הוא הצעד האחרון שהתרחש לאחרונה בהקלות חוקי הסמים באמריקה הלטינית. בשנת 2017, אורוגוואי עשתה לגליזציה ואישרה שימוש בקנאביס לצרכי פנאי הנמכר בבתי מרקחת לאזרחים, קולומביה  אישרה גידול קנאביס לשימוש רפואי, פרו בעלת תוכנית ממשלתית לקנאביס רפואי ודקמנליזציה בדומה לאקוודור. בארגנטינה מגדלי קנאביס ביתיים יצטרכו רישיון לכך וזאת על בסיס של צרכים רפואיים.

“אנחנו נלחמים על זה כבר שלוש שנים,” אמרה ולריה סאלץ’, ראש מאמה קולטיבה, ארגון ארגנטינאי המקדם קנאביס רפואי. “אנחנו כבר לא הולכים להיות פליליים על כך שאנחנו מחפשים איכות חיים טובה יותר עבורנו ובעבור יקירינו.”

גב סאלץ’  הפכה לפעילה וחסידה הדוקה של צמח הקנאביס אחרי שראתה את ההשפעות החיוביות שיש לשמן קנאביס על בנה אמיליאנו הסובל מאפילפסיה ונמצא על הספקטרום האוטיסטי. אמיליאנו, כיום בן 14, משתמש בשמן קנאביס בשש השנים האחרונות.

“קנאביס עזר לו לשפר את הקשר שלו לסובבים אותו. הוא הצליח להפסיק להשתמש בחיתולים, התחיל לשים לב לדברים, למד לשחק “, אמרה  סאלץ’ . “זה שינה את חיינו.”

החוק משנת 2017 היה כה נוקשה ומגביל, עד שלא הייתה ברירה ואנשים רכשו בעיקר מהשוק השחור.

“היה חוק אבל לא הייתה גישה למוצרים”, אמר שר הבריאות של ארגנטינה, ג’ינז גונזלס גרסיה. “אנו מחליפים את השוק השחור שכבר קיים, בבקרת איכות שהיא המפתח לכל במוצרים רפואיים ובמיוחד באלו הניתנים לילדים.”

החוק משנת 2017 התיר רק לחולים עם אפילפסיה חמורה שמן קנאביס, ולא היה כל הליך להשיג אותו באופן חוקי דרך המדינה. גב סאלץ’ ופעילים אחרים עודדו את משתמשי הקנאביס לגדל צמחים משלהם, למרות העובדה כי הדבר מנוגד לחוק.

“אנו מגדלים בידיעה שבכל רגע אנו יכולים לאבד את החופש שלנו, אך אנו עושים זאת מכיוון שאי אפשר לשים מחיר על איכות החיים שלנו, “אמרה סאלץ’ .

גידול קנאביס נושא עמו תקופות מאסר של בין ארבע ל -15 שנים. מי שמגדל לצורך רפואי ללא רישיון עדיין יצטרך להתמודד עם העונש הזה.

כעת בכוונת הממשלה להקים מערכת רישוי לאישור גידול ביתי. בזכות המהלך היא גם מקווה לעבוד עם מעבדות רפואיות המעוניינות לייצר קנאביס ונגזרותיו.

האישור יהיה “על בסיס כל מקרה לגופו”, אמר מר גונזאלס גרסיה, אך הוא הדגיש כי תהיה הבנה רחבה לגבי האנשים הסובלים ממצבים רפואיים שונים העשויים להיעזר בקנאביס.

“גם אם זה לא מספק תרופה, שיפור איכות החיים אינו דבר של מה בכך,” אמר.

התקנה החדשה תאפשר בין היתר גידול על ידי צדדים שלישיים המגדלים קנאביס עבור אלו בעלי הצרכים הרפואיים.

לעת עתה, לגליזציה מלאה של מריחואנה אינה עומדת על סדר יומה של הממשלה. אך הפעילים אופטימיים, רשימת ההתוויות תורחב כך שאפילו תכלול “רווחה כללית” General Well Being.

“אם רק נחשוב על בריאות כעל היעדר מחלה, אנחנו מפספסים כאן את כל העניין,” אמרה סאלץ’. “הצמח הזה בא ללמד אותנו בדיוק את זה.”

הידיעה נכתבה ע”י דניאל פוליטי והתפרסמה בניו יורק טיימס בתאריך 12 לנובמבר 2020.

תורגם על ידי צוות קאנדקס עבור ציבור המטופלים בישראל, אהבתם את הידיעה? 

שתפו עם חברים שעשויים להתעניין בה.

אהבתם? שתפו עוד חברים שיכולים להיעזר במידע!
אולי תתעניינו גם ב
התפרסם בתאריך
על ידי